zondag 6 december 2015

Een stukkie over Jemima, een instelling waar ik mag zijn met mensen met een beperking. Bij aankomst ga ik eerst langs een huiskamer en dan ga ik naar mijn vertrouwde klas. In de klas is het eerst zingen en het bijbel verhaal. Dan staat wandelen op het programma. R. houdt erg van wandelen en ik doe dat dan altijd met haar. We gaan erop uit in het dorp Beit Jala. R. is 39 jaar en blind. Ze spreekt naast Arabisch, Nederlands en Engels. We gaan ook vaak een church bezoeken en soms is de deur van de Church dicht. R. reageert dan:“Zijn ze aan het staken?” Natuurlijk kon ik zeggen God staakt nooit. In Beit Jala zijn veel kerken dus een andere opzoeken is geen punt. De standaard vraag bij de kerk is: "Can we pray in de Church?
Gek als je daarop nee zou zeggen! Naast bidden in de kerk,
zingen we ook. In “Abrahams Herberge” staat een piano.
Laat R. nu de gave hebben ontvangen om een prachtig spel ten gehore te brengen. Dus dat zijn dan ook echt de kippenvelmomenten. We hadden van de Abrahams Herberge een sleutel gekregen.





Nu had R. de wens om een bloemenman goede morgen te zeggen, ik denk dat ze in de Arabische taal bloemen heeft gevraagd. Het resultaat zie je hier op de foto. Als dank zei ik maar: God bless you. Er staan vaak veel bloemen langs de weg van het leven, alleen zien we ze niet altijd.

N. een bewoonster die blind en doof is heeft/had momenten dat ze pijn leek te hebben. Dit is zo moeilijk. Ik bad zachtjes met een hartenkreet: "Mag deze pijn stoppen Vader God? Neemt U de pijn weg?" God verhoorde het gebed, even later zei de begeleidster: "Ze lacht weer!" Natuurlijk weten we dat God alles kan. Soms verhoord Hij direct, soms later en soms op een andere manier. Zie de foto van N, dit is een manier om contact met haar te maken.

Voordat ik aan deze 2 maanden begon dacht ik wat heb ik te geven. Een hele belevenis die je mee mag maken in het land van het volk, Zijn oogappel. Het uitgangspunt was en is beschikbaar zijn en alles tot je mogen nemen wat je mag, zien en leren en mag doorgeven wat Zijn Vaderhart overvloedig geeft. Ook al rammelt je leven aan alle kanten. Dit hoeven geen grote dingen te zijn. Hij heeft ons plekje toebereid en daar wil ik zijn.


Praise Adonai 
      
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten